In de eerste fase heeft Covadis voor Morssinkhof Plastics een applicatie gebouwd met Angular als front-end en een asp.net webapi back-end. De applicatie maakt gebruik van Microsoft SQL Server, draait bij Morssinkhof op het lokale netwerk en is gekoppeld met Microsoft Business Central waar de orders worden aangemaakt en de financiële afwikkeling plaatsvindt.
De nieuwe functionaliteiten en de voordelen
Gebruiksvriendelijk
De gebouwde applicatie is toegankelijk voor de gebruikers doordat deze zowel via web en mobiel is te bereiken. De applicatie schaalt bovendien automatisch mee naar een mobiele variant en het overzicht van de transporten kan in een dag- en een weekweergave bekeken worden. In de mobiele variant kunnen de transportgegevens gemakkelijk realtime op de werkvloer worden uitgelezen. Dit alles draagt bij aan de gebruiksvriendelijkheid van de applicatie.
Overzichtelijk
De applicatie creëert op verschillende manieren meer overzicht voor de gebruikers. Wanneer een order is gecreëerd in Business Central, komt deze automatisch bij (inkoop) laden of (verkoop) lossen te staan in de applicatie. Net als in de oude werkwijze hebben de verschillende vestigingen een specifieke kleur die automatisch wordt weergegeven als de vestiging gekozen wordt. Daarnaast kan de gebruiker zelf filteren op één of meerdere vestigingen, zodat enkel relevante informatie getoond wordt; dat zorgt voor een duidelijk overzicht!
Minder kans op fouten
Middels het koppelen van gecreëerde orders in Business Central aan de applicatie, hoeft data maar één keer ingevoerd te worden. Dat betekent dat data niet meerdere keren ingevoerd hoeft te worden. Hetgeen de kans op fouten vermindert.
Betere communicatie
Doordat alle informatie aangaande een transportbeweging vastgelegd wordt in de applicatie, kan er ook automatisch een transportbevestiging per mail worden verzonden. Voorheen moest de Planning elke transportbevestiging zelf aanmaken in Word en per mail versturen. Middels deze automatisering kan het proces efficiënter worden uitgevoerd en is de kans op fouten gereduceerd. Na het aanmaken van het transport wordt direct een opgemaakte bevestigingsmail naar de transporteur gezonden met de details. Beide partijen weten hierdoor waar ze aan toe zijn. Ook zijn bepaalde, specifieke klantwensen te vinden in het systeem en vastgelegd per klant, zodat hier altijd rekening mee kan worden gehouden.