‘Ik wil Bolletje’ is de slogan die we allen kennen. Bolletje staat al jaren bij Covadis op de lunchtafel en nu zijn ze ook aanwezig in de kleurrijke poel van opdrachtgevers. Wie kent Bolletje niet? De specialist in banket- en broodproducten is in de schappen van iedere supermarkt te vinden.
Juist over het contact met de supermarkten heeft Bolletje een vraagstuk bij softwarespecialist Covadis neergelegd. Alhoewel, het gaat niet zozeer om de supermarkten maar meer om de inkooporganisaties achter de supermarktketens. Zij zijn verantwoordelijk voor wat er in de schappen van de Nederlandse supermarkten verschijnt.
Essentieel voor Bolletje is hierin het contact met hun klanten. De vertegenwoordiger van Bolletje onderhoudt contact met de category managers van de inkooporganisaties. Hoewel dit contact soepel verloopt, ontbreekt het veelal toch aan de tijd om alle details te bespreken. Terwijl dit wel belangrijk is voor de verkoop en exposure. Het gaat dan bijvoorbeeld om verkoopcijfers, de gezamenlijke agenda, business updates, marketingresultaten, onderzoeksresultaten, grafieken en andere relevante cijfers.