Covadis is begonnen met het automatiseren van het offerteproces. Bij het opstellen van een offerte vindt nu een striktere validatie plaats op de ingevoerde gegevens, zoals prijzen, beschikbare koffieautomaten en de juiste ingrediënten voor een specifiek automaat. Zo kan er uiteraard geen gemalen koffie in een bonenautomaat.
De offertes kunnen automatisch, via de mail, naar de klant worden verzonden. Vervolgens kan de klant deze via een link bevestigen of annuleren.
Reeds lopende contracten kunnen in het nieuwe systeem worden geregistreerd, zodat aflopende contracten op de juiste manier kunnen worden opgevolgd. Daarnaast is het mogelijk om bepaalde acties binnen lopende contracten te monitoren, zoals het tijdig vervangen van een waterfilter. Ook is er een takenoverzicht gemaakt dat gebruikers in één oogopslag laat zien wat er nog moet gebeuren.
Dankzij deze verbetering kan het offertetraject sneller doorlopen worden. Ook zullen naar verwachting meer aflopende contracten worden omgezet naar nieuwe contracten. Een ander belangrijk voordeel is dat het nieuwe systeem veel minder foutgevoelig is en daardoor ook minder arbeidsintensief is voor de verkoopafdeling. Hierdoor hebben zij meer capaciteit om nieuwe leads aan te brengen.